زمان جاری : جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 3:56 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 290
نویسنده پیام
tshant آفلاین


ارسال‌ها : 3
عضویت: 1 /5 /1392


چند فناوری جالب كه در سال 2013 هم آن‌ها را نخواهیم دید

1- تلفن هوشمند آمازون
پس از فروش موفقیت‌آمیز تبلت‌های اندرویدی کیندل آمازون بعید نیست این غول دنیای فروشگاه‌های اینترنتی اسمارت‌فونی نیز تولید کند که به راحتی با کیندل فایر همگام سازی شود و کاربران را به خرید محتواهای آنلاین تشویق کند. یک خبرگزاری تایوانی گزارش می‌کند که فاکس‌کان تولید این اسمارت‌فون را بر عهده دارد و قیمت تمام شده آن چیزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار و زمان عرضه آن یک چهارم سوم ۲۰۱۳ خواهد بود.
چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ از آنجایی که آمازون اکثر خدماتش را به کاربران امریکایی عرضه می‌کند و بازار تلفن‌همراه در امریکا به شدت در انحصار اپراتورهای این کشور است به نظر نمی‌رسد یک بازیگر جدید در این عرصه شانس زیادی داشته باشد. همچنین هدف آمازون از عرضه کیندل فایر بیشتر فروش محصولاتی مانند مجلات و کتاب‌های الکترونیکی بود چیزی که طرفدار فراوانی روی گوشی نخواهد داشت. علاوه بر این‌ها در حال حاضر اپلیکیشن آمازون به عنوان یک اپ اندرویدی بر روی بسیاری گوشی‌ها نصب شده است و آمازون به جای هزینه برای ساخت یک تلفن هوشمند می‌تواند سرویس‌های جدیدی مانند پخش آنلاین ویدئو را راه اندازی کند.

2- ویندوز بلو Blue
خبرها و شایعاتی حاکی از آن است که مایکروسافت در اواخر سال ۲۰۱۳ نسخه جدیدی از سیستم‌عامل دسکتاپ خود را تحت عنوان Windows Blue یا Windows 9 عرضه خواهد کرد.
چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ مایکروسافت معمولاً هر سه سال یکبار اقدام به عرضه نسخه جدید ویندوز می‌کند و اگر یکباره بخواهد این عادت را عوض کند احتمالاً مانند ویندوز ۷ و ۸ از ماه‌ها پیش نسخه‌های آزمایشی آن را در اختیار برنامه‌نویسان و کاربران قرار خواهد داد و این عمل باعث کاهش فروش ویندوز ۸ خواهد شد. موفقیت مایکروسافت در سال‌های آتی بستگی زیادی به استقبال کاربران از ویندوز ۸ دارد و مایکروسافت به هیچ عنوان چنین ریسکی را نخواهد پذیرفت.

3- نکسوس ۴ با فناوری LTE
با عرضه نکسوس ۴ برخی شگفت زده شدند که چرا گوگل از سریع‌ترین شبکه مخابراتی دنیا در چنین گوشی قدرتمندی استفاده نکرد و به HSPA+ کفایت کرد. برخی انتظار دارند تا گوگل یک نسخه از نکسوس ۴ را با پشتیبانی از LTE برای اپراتورهای مختلف درست مانند گلکسی نکسوس عرضه کند.
چرا این اتفاق نخواهد افتاد؟ از آنجایی که گوگل قصد داشت برای جلوگیری از درگیری و سروکله زدن با اپراتورهای مختلف نکسوس ۴ را به صورت آنلاک شده و بدون هیچ قراردادی عرضه کند و علاقمندان به ۴G LTE می‌توانند اپتیموس جی ال‌جی را با مشخصاتی مشابه خریداری کنند.
البته آرزوی ما این است که گوگل سری نکسوس خود را با قیمت Google Play در کل دنیا به فروش برساند تا بتوانیم تبلت هفت اینچی ۲۰۰ دلاری، گوشی هوشمند ۳۰۰ دلاری و تبلت ده اینچی ۴۰۰ دلاری گوگل را به قیمتی معقول‌تر در ایران خریداری کنیم.

سه شنبه 01 مرداد 1392 - 19:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :